Välkommen att ta rygg på en investerare eller kanske en spelare. Den som vågar vinner.
Följ och lär dej Investeringklockan och bilda dej en uppfattning vad konjunkturen är.
kopiera gärna mina köp och sälj eller bygg upp en depå liknande min. Kom ihåg att det är ditt beslut.
Det gäller att ha fler rätt än fel.

torsdag 3 januari 2013

Nytt år nya möjligheter?????

Så var 2012 slut och facit blev ca 42% upp, när börsen gick upp ca 12%. Det tycker jag är helt ok. Lite tur och mycket rolig läsning från Stockpicker, Börsveckan och Jordanfonden. Då kan det bli ett bra resultat. Att hoppa på rätt tuva och inte sjunka för djupt innan försäljning är rätt koncept. Det gäller att vårda vinstaktierna och sälja de som går fel innan förlusten blir för stor. Mer rätt än fel.
Nu gäller det att även göra ett bra 2013 så att mina bloggvänner blir nöjda. Lite över 10000 besök blev det under 2012. Troligen väldigt lite jämfört med många andra.
27,5 besök/dag. 2013 skall bli mycket bättre när det gäller besök på sidan.
Jag kommer att göra mer reklam för sidan och skriva lite mer aktivt under detta året.

På grund av det förmånliga nya investeringssparkontot så blir det knappast någon skatt på kontot. Varför inte ta en del av denna vinst till att skaffa några fadderbarn eller minst ett. Förslagsvis genom Hoppets Stjärna.
Vinsten ökar ju mer du ger bort.
Prova under 2013 så får du själv se.
Jag har fått många teckningar från tacksamma fadderbarn på Haiti och Kenya under året.

Jag köpte Boliden igår. Räknar med en uppgång under månaden.

Min tradingportfölj nu. (20% av mitt totala innehav)

Bilia
Boliden
Cassandra oil.
Cellavision
Clean Tech East Holding
Cherry
G5 Entertainment
Formpipe
Lundin Petroleum
Northland Resourses
Rehact AB
ShaMaran Petroleum
Sino Agro Food
Tethys oil
Vitec Software Group B 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar