Välkommen att ta rygg på en investerare eller kanske en spelare. Den som vågar vinner.
Följ och lär dej Investeringklockan och bilda dej en uppfattning vad konjunkturen är.
kopiera gärna mina köp och sälj eller bygg upp en depå liknande min. Kom ihåg att det är ditt beslut.
Det gäller att ha fler rätt än fel.

tisdag 15 januari 2013

Kommer att sälja Boliden. Ser ut att bryta ur den långsiktiga uppgången. För hög risk just nu.

Köpte Raysearch under dagen. De får ligga kvar ett tag. Ingen uppgång från min köpnivå under dagen på denna aktie. Index är överköpt och vi står troligen inför en rekyl. SCA är intressant att följa. Även efter bra uppgång anses aktien vara köpvärd.
Kan kanske komma in på en rekyl.


Min tradingportfölj nu. (20% av mitt totala innehav)

Betsson
Cassandra oil.
Clean Tech East Holding
Cherry
Fast Partner
Formpipe
Lundin Petroleum
Northland Resourses
Raysearch
ShaMaran Petroleum
Sino Agro Food
Tethys oil
Vitec Software Group B
xact oil service 

2 kommentarer:

  1. Hej och tack för bra inlägg!

    Jag undrar om du har några kommentarer på nedan ställda frågor rörande SIAF?

    Utdelningen blev lägre än förhoppningarna (0,01 USD), hur tror du det kommer påverka synen på bolaget framöver?

    Är aktien i stark behov av noteras på First North för att kunna hålla upp senaste tidens fallande kurs?

    Hur mycket av din tilltro till bolaget bygger du på Nisse Sandbergs roll?

    Vänligen

    Mr. H

    SvaraRadera
  2. >
    Jag tror att det behövs en notering på First North för att få en omvärdering på aktien.
    Det finns för mycket slitningar mellan USA och Kina när det gäller valutakurser och handelsbalansen.
    Det verkar som det finns en misstro mot Kinesiska bolag. Är siffrorna rätt när det gäller vinst och omsättning?
    Det har visst varit några andra bolag från Kina som har fuskat.

    Jag hoppas att Nisse Sandberg kan ha koll på ärligheten i detta bolag och att bolaget kan skapa ett förtroende hos oss
    aktieägare som gör att kursen på sikt ökar rejält från denna nivå.

    Hade det varit möjligt att sälja utan kontakt med mäklare så hade jag redan sålt.
    Nu biter jag ihop och har satt en egen säljstopploss på 0,42USD.
    Jag hoppas jag slipper utnyttja den.

    mvh
    Lars-Göran

    SvaraRadera