Välkommen att ta rygg på en investerare eller kanske en spelare. Den som vågar vinner.
Följ och lär dej Investeringklockan och bilda dej en uppfattning vad konjunkturen är.
kopiera gärna mina köp och sälj eller bygg upp en depå liknande min. Kom ihåg att det är ditt beslut.
Det gäller att ha fler rätt än fel.

måndag 22 april 2013

Semafo upp 7% idag i Kanada. Jag prickade rätt första dagen.

Opus upp 5,8% idag. Min portfölj upp över 2% totalt när börsen gick ned 0,4.

Men nu till ett spännande bolag som noteras i morgon nämligen Nexam. Jag kommer att bevaka och ev. blir det köp. Följande är utklippt från Jordanfondens hemsida.
Kan bli en dubbare???

NEXAM noteras tisdag [2013-04-22 00:44]
NEXAM kommer att noteras på FIRST NORTH tisdag den 23 april och JF tror det blir en spännande sekvens. Vi minns "systern" Cassandras start. JF säger inte att detta blir en liknande händelse men bolaget har så starka rötter inom sitt segment och avsaknandet av vidare kapitalbehov är starkt.
Det nya urstarka kompositmaterialet som är bolagets kärna - har stor efterfrågan från diverse industrier typ flyg- bil- och kemi. Möjligen kan det blir så att bolaget efter ett år på börsen knske köps upp av någon av de stora kemikoncernerna typ BASF, Tyskland. Intill dess leds bolaget i alla fall av gamla Perstorps koncernchef och andra från Perstorp medföljande tunga industrialister.
JF har tecknat i den PP som föregick noteringen.


Min tradingportfölj nu. (20% av mitt totala innehav)


Betsson                            
Cassandra oil.                                                                                              
Lindab                                               
Opus Group
Ratos B 
Raysearch
Semafo                                               
Sino Agro Food
Tele 2                                    
Tethys oil
Wise Group                                                    
Vitec Software Group B

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar