Välkommen att ta rygg på en investerare eller kanske en spelare. Den som vågar vinner.
Följ och lär dej Investeringklockan och bilda dej en uppfattning vad konjunkturen är.
kopiera gärna mina köp och sälj eller bygg upp en depå liknande min. Kom ihåg att det är ditt beslut.
Det gäller att ha fler rätt än fel.

söndag 7 april 2013

Har sålt ut en del. Det blir sämre innan det blir bättre.

Vi har kommit till den tiden på året då statistik visar att det är bättre att vara likvid och köpa tillbaka aktierna i september eller oktober. Under sommarmånaderna brukar börsen gå dåligt och ta sig i slutet på året igen. Jag tänker följa detta delvis när det gäller min tradingportfölj. Jag har därför sålt följande: Doro, Fast Partner, Lundin Petroleum och Transcom A. Jag köpte en liten post i Ratos B.


Min tradingportfölj nu. (20% av mitt totala innehav)


Betsson                            
Cassandra oil.                                          
Drillcon                                                        
G5 Entertainment
Lindab                                               
Opus Group
Ratos B 
Raysearch                                                
Sino Agro Food                                     
Tethys oil                                                   
Vitec Software Group B
Wise Group                             
xact oil service

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar