Välkommen att ta rygg på en investerare eller kanske en spelare. Den som vågar vinner.
Följ och lär dej Investeringklockan och bilda dej en uppfattning vad konjunkturen är.
kopiera gärna mina köp och sälj eller bygg upp en depå liknande min. Kom ihåg att det är ditt beslut.
Det gäller att ha fler rätt än fel.

måndag 12 november 2012

Det har varit några dagar med nedgång, men nu hoppas jag på vändning.

Min portfölj har gått ned mer än index några dagar nu, men idag har det vänt. Seamless och Shamaran har vänt upp idag efter nedgångar några dagar. Nu hoppas jag på fortsättning norrut. Seamless lämnar rapport den 20/11. Det blir spännande. G5 har gått bra sen jag köpte dem. G5 lämnar rapport den 15/11.

Lite nyheter om Shamaran som kan trigga kursen framöver.

Abu Dhabi för samtal om köp av del i Atrush

Taqa, Abu Dhabi National Energy, uppges föra långt framskridna samtal om att köpa en majoritetsandel i samriskbolaget General Exploration Partners. Shamaran är delägare i GEP till 33,5 procent, och resterande 66,5 procent ägs av Aspect Energy. Taqa uppges vara på väg att förvärva Aspects andel.
Det rapporterar Reuters.
GEP äger 80 procent av Atrush-blocket i Kurdistan och resterande 20 procent ägs av Marathon Oil.

Hoppas de är intresserade av att köpa Shamarans del också.

Kvar i portföljen nu.
Africa oil
Bilia
Cassandra oil.
Cellavision
G5 Entertainment
Lundin Petroleum
Northland Resourses
Rehact AB
Seamless
ShaMaran Petroleum
Vitec Software Group B

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar