Välkommen att ta rygg på en investerare eller kanske en spelare. Den som vågar vinner.
Följ och lär dej Investeringklockan och bilda dej en uppfattning vad konjunkturen är.
kopiera gärna mina köp och sälj eller bygg upp en depå liknande min. Kom ihåg att det är ditt beslut.
Det gäller att ha fler rätt än fel.

söndag 2 mars 2014

Ukraina krisen kommer att ge ett hack i börskurserna. Jag satsar ända på att de löser krisen på ett lungt sätt. Ryssland bestämmer vilkoren och Ukraina fogar sig till storebror.

Jag hoppas verkligen på en fredlig uppgörelse där Ukraina får något i utbyte mot att Ryssland styr över Krim halvön.
Bear Olja X4 får jag troligen sälja. Oljan kommer att gå upp på grund av oroligheterna. Lundin Petroleum och Tethys oil kanske stiger i kurs och väger upp nedgången i Bear olja x4.
Det blir en spännande dag i morgon.

Börs SM startar den 17 mars. Jag funderar på att sätta ihop en portfölj.
Ni får gärna ge mig tips vad ni kan tänka er att ha med i portföljen.
Kanske kommer portföljen med i bloggen.

Min tradingportfölj nu. (50% av mitt totala innehav)

                                                                  Utdelning i %                                                                                                               
Africa oil                                                         0,0
AQ Group                                                       1,6
Berkshire Hathaway Inc Class B                         
Cassandra oil.                                                 0,0
Getinge                                                            1,9
Google Inc.
H&M                                                               4,3
ICA Gruppen                                                  ca5%
Indutrade                                                        3,2
Lundin petroleum                                                                                                      
Nexam
Medivir                                                            0,0
PartnerTech                                                                                               
Raysearch                                                         0,0
Rehact B                                                           0,0              
Sino Agro Food                                                                         
Sportamore                                                      0,0
Star Vault                                                          0,0
Tethys oil                                                           0,0
XANO Industri B
Bear Olja X4

Vinna eller försvinna aktier. 

Hoppas på att några av aktierna går 100%

Avtech Sweden B.
CellaVision.
I.A.R Systems Group.
Mr Green & Co.
NAXS Nordic Acces.
Nexam
Thin Film Electronic. Norge.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar